Update veranderingen bij Het Alvertje

Vrijdag, 24 oktober 2014

Zoals beloofd; nadere uitleg bij sommige veranderingen, zoals de wintercompetitie, de 16-kamp en de jeugd weer terug in Zevenbergen!

In een van onze vorige nieuwsberichten hebben we jullie al op de hoogte gebracht van de veranderingen waar het bestuur van Het Alvertje hard mee bezig is geweest. Hieronder volgt de nadere uitwerking van die veranderingen.

1. De wintercompetitie:
Zoals aangegeven zal dit een officiële competitie gaan worden, dat betekent dus ook nieuwe spelregels.
Deze moesten er wel komen willen we leden de kans geven ook eens 1 of meerdere keren mee te doen zonder het gehele competitiebedrag te hoeven betalen.
Ook voor niet leden blijft er een kans over om eens mee te vissen, alhoewel die een stuk kleiner is dan voor leden.
Hoe ziet er dat in de praktijk uit?:
Voor de aanvang van de 1e wedstrijd geeft iedere aanwezige visser aan of hij aan de competitie meedoet of als dagdeelnemer meedoet. Als je meedoet aan de competitie betaal je eenmalig € 35,- ( je kan dan niet meer meedoen als dagdeelnemer ) en € 1,- voor de dagprijs voor de zwaarste vis. Als je pas bij de 2e,3e,4e, etc. wedstrijd instroomt kan je deze keuze nog steeds aangeven ( de kans dat je dan al achter staat is niet geheel ondenkbaar.....;-)
Als je jezelf als dagdeelnemer opgeeft betaal je alleen €1 voor de dagprijs voor de zwaarste vis ( je kan dan niet meer meedoen met de competitie )
Leden van Het Alvertje hebben voorrang bij het loten, niet leden kunnen niet meedoen aan de competitie.
Wanneer er geen visplekken meer over zijn, lopen niet leden de kans die dag niet mee te kunnen doen.
Het puntensysteem blijft gehandhaafd zoals dat bij de zomercompetitie gebruikelijk is, zo ook het 2 vakken systeem.

NB: Omdat er, door het invoeren van het dagdeelnemer concept, een kans bestaat dat 1 vak geheel gevuld kan raken met dagdeelnemers, worden er ( alleen bij voldoende aanwezige dagdeelnemers ) vanuit elk vak blind een aantal nummers getrokken. waarna eerst de leden trekken en hierna de dagdeelnemers. Hiermee ben je verzekerd van een verspreiding van competitiedeelnemers in elk vak.

2. De 16-Kamp
Zoals aangegeven de oude 12 kamp maar door het wegvallen van de voor en najaar competitie, een upgrade naar 16 wedstrijden.
Ook hier willen we een impuls aan bestaande en nieuwe leden geven om competitiewedstrijden mee te kunnen vissen, zonder een gehele competitie mee te moeten doen. Het principe is hetzelfde als bij de wintercompetitie.
Voor de aanvang van de 1e wedstrijd geeft iedere aanwezige visser aan of hij aan de competitie meedoet of als dagdeelnemer meedoet. Als je meedoet aan de competitie betaal je eenmalig € 35 ( je kan dan niet meer meedoen als dagdeelnemer ) en € 1,- voor de dagprijs voor de zwaarste vis. Als je pas bij de 2e,3e,4e etc. wedstrijd instroomt kan je deze keuze nog steeds aangeven ( de kans dat je dan al achter staat is niet geheel ondenkbaar ...;-)
Als je jezelf als dagdeelnemer opgeeft betaal je alleen € 1,- voor de dagprijs voor de zwaarste vis ( je kan dan niet meer meedoen met de competitie )
Het puntensysteem blijft gehandhaafd, zo ook het 2 vakken systeem.
De NB van punt 1 geldt hierbij ook!

3. De jeugd terug in Zevenbergen
Inmiddels hebben wij eindelijk bericht ontvangen vanuit het Waterschap, die aangaf aankomend voorjaar te gaan beginnen met het onderhoud van de wateren in Zevenbergen. Of dat er toe zal gaan leiden dat er eindelijk weer eens vis gevangen kan worden moet de toekomst nog uitwijzen, maar veel van de ergernissen, zoals veel groen slib, afval, lagen bagger etc. zullen aangepakt gaan worden.
De intentie is dan ook dat de vis competitie van de jeugd weer in Zevenbergen gaat terug komen. Omdat we ons niet geheel en al willen laten leiden tot wat de Waterschap kan gaan betekenen is er ook nog een ander plan. Mario van Campenhout is in druk overleg met zijn baas of de jeugdige vissertjes ook gebruik mogen maken van de kade van het bedrijf ( die aan de Roode Vaart ligt ) waar hij werkzaam is, Mario is daar zelf erg hoopvol over en wij met hem!
Ook heeft het bestuur nog iets te doen richting de Baronie. ( als je het looprecht hebt, heb je nog niet het visrecht, wat bij de Baronie ligt......)
De definitieve uitslag volgt snel!

4. Het Alvertje bestaat in 2015 Vijf en Twintig jaar!
Ja, ja, de tijd vliegt!
Hadden we bij het 20 jaar bestaan al een geweldig feest, met bijbehorend weer, voorafgegaan door een viswedstrijd voor jong en oud, volgend jaar moet dat bij het 25 jaar bestaan tenminste kunnen overtreffen. Het bestuur is dan ook al druk bezig met de voorbereidingen daarvoor. Een viswedstrijd voor iedereen, ook de partners, muziek, dans en een hapje horen hier natuurlijk ook bij. Mochten er leden onder ons zijn die geweldige ideeën  of vaardigheden hebben die een zekere X-factor met zich meedragen, schroom je niet, je hebt dan alle gelegenheid die talenten ook eens aan een publiek te laten zien.
Meer nieuws volgt snel!

Last but not least:
Als mensen het leuk vinden ook eens een bijdrage te leveren aan de website in de vorm van een ingezonden stuk, reisverslag, of zelfs hun hengelspullen te koop te ruil aan te bieden, laat maar van je horen.
Een mailtje naar onze webmaster wvdop@hotmail.com en het gaat allemaal goed komen.

Tot de volgende nieuwsflits weer!

Grote visgroet!

Henk Fens!