Kinderen van de Arembergschool uit Zevenbergen aan de waterkant met HVS het Alvertje!

Dinsdag, 16 juni 2015

Kinderen uit de groepen 6 en 7 hadden geheel op eigen initiatief een verzoek ingediend bij Sportvisserij Nederland om eens mee te maken wat dat nu is; vissen.

Deze nam contact op met HSV Het Alvertje om te vragen of zij hier wat mee wilden en natuurlijk kon dat!
Maandag 16 juni stond de gehele ochtend tijdens de biologieles al in het teken van vissen, maar s ’middags kon er echt geoefend worden!
Twee mensen van sportvisserij Nederland, geassisteerd door 5 vrijwilligers van Het Alvertje, togen met een al druk en opgewonden groep van 20 kinderen naar de Knip.
Iedereen kreeg een hengel met tuig uitgereikt, er werd druk gevoerd, de dobbers op de juiste hoogte gezet, aas aan de haak en er kon begonnen worden.
Er zou van 13.00 uur tot 14.30u gevist worden.
Het weer was goed, de kinderen hadden er allemaal zin in, hielden hun hengels precies zo vast als zou moeten en ook het ingooien ging na enige uitleg alsof ze nooit anders gedaan hadden. De visvangst liet nog wat op zich wachten maar dat zou een kwestie van tijd zijn volgens de kinderen, want een paar jongens hadden al een paar keer flink beet gehad zeiden ze.. De meiden lieten dat niet op zich zitten en beten zich fanatiek vast aan hun hengel en konden er bijna geen genoeg van krijgen. Maar ja, als er dan na anderhalf nog steeds geen vis gevangen is, wordt de aandacht vanzelf toch iets minder. De juf liep de kinderen af en verkondigde dat ze toch niet van plan was naar huis te gaan voordat er een vis gevangen was. Helaas lieten de vissen zich hierdoor ook niet strikken, ondanks het feit dat ze wel werden gezien. Een stel enorme brasems zwommen bovenaan de waterlijn gewoon rustig langs alle dobbers, wat natuurlijk een hoop gejoel en gejuich bij de kinderen teweeg bracht, maar de vissen hadden duidelijk geen oog voor al het aanlokkelijke voer en aas.
Het was dan ook opmerkelijk te noemen dat de kinderen tot aan het einde nog de concentratie vol konden houden en bleven hopen op vis. Het was helaas niet anders.
De dag werd gelukkig wel feestelijk afgesloten want iedere leerling kreeg een tuigje en een visvergunning mee voor de wateren van Zevenbergen, uitgereikt door Henk Fens de voorzitter. Iedereen had toch genoten. Hij gaf hierbij nog eens aan dat de vereniging het belangrijk vindt dat ook kinderen bij Het Alvertje van harte welkom zijn en zodra er weer genoeg zijn er met een heuse competitie begonnen gaat worden en altijd onder goede begeleiding. Hij nodigde iedereen van de school en natuurlijk ook andere scholen van Zevenbergen dan ook uit hun geluk eens te beproeven aan de waterkant en hem altijd voor meer informatie of lidmaatschap kunnen bereiken. OP deze website kunnen de deelnemende kinderen ook de foto's terugzien van die dag
Er zou van 13.00 uur tot 14.30u gevist worden.
De dag werd gelukkig wel feestelijk afgesloten want iedere leerling kreeg een tuigje en een visvergunning mee voor de wateren van Zevenbergen, uitgereikt door Henk Fens de voorzitter. Iedereen had toch genoten. Hij gaf hierbij nog eens aan dat de vereniging het belangrijk vindt dat ook kinderen bij Het Alvertje van harte welkom zijn en zodra er weer genoeg zijn er met een heuse competitie begonnen gaat worden en altijd onder goede begeleiding. Hij nodigde iedereen van de school en natuurlijk ook andere scholen van Zevenbergen dan ook uit hun geluk eens te beproeven aan de waterkant en hem altijd voor meer informatie of lidmaatschap kunnen bereiken. Op deze website bij het kopje foto's bovenaan de balk, kunnen de deelnemende kinderen ook de foto's terugzien van die dag