Uitslag Bouwvak concours HSV Het Alvertje

Woensdag, 2 september 2015

Uitslag Bouwvak concours HSV Het Alvertje

Woensdag 19 augustus stond het traditionele bouwvak concours, georganiseerd door HSV het Alvertje weer op het programma.
Gevist werd er in de voormalige jachthaven van Moerdijk. Het weer was goed, café de Druif in Zevenbergen was wederom de perfecte gastheer, alle visplekken waren keurig gemaaid en aan kant gemaakt, dus kon er niets meer in de weg staan voor een prachtige viswedstrijd.
Veel getrouwe deelnemers bleken hun vakantie helaas precies gepland te hebben in deze week, waardoor er 16 deelnemers aan de kant verschenen. Vergelijk dat met de vorige jaren toen er tussen de 30-50 deelnemers aanwezig waren!
Een andere reden zou zomaar de al enige tijd tegenvallende visvangsten kunnen zijn waarover je geluiden hoort in heel de regio.
Aan wedstrijd spirit ontbrak het echter niet, want er werd alles uit de kast gehaald en dat moest ook wel, want de vissen lieten zich niet gemakkelijk verschalken. Ja, de grondels natuurlijk wel, dus veel deelnemers stortten zich hierop wat tot honderden gevangen grondels leidde, niet veel gewicht, maar wel veel vis!
Uiteindelijk bleek 1 deelnemer er toch in te slagen om de begeerde brasem - die tenminste zoden aan de dijk zet als het over gewicht moet gaan - aan de haak te slaan. Hij was daarmee meteen ook de winnaar van zijn vak en algeheel winnaar van de dag.
Er werd in 2 vakken gevist waarvan de uitslag als volgt was:
1e in vak B, en algeheel winnaar, Jacques Broeders met 1850 gram
1e in vak A, 2e plaats: Herman Korteweg met 1075 gram