UItgelicht; Leden van HSV het Alvertje

Maandag, 29 februari 2016

Nieuwe rubriek "uitgelicht" elke maand wordt een lid van HSV Het Alvertje gevraagd naar zijn interesse in het vissen. We starten met Piet Fens.

Piet Fens, wie kent hem niet? Een man van weinig woorden, maar daden. Al jaren verricht Piet de broodnodige hand en span diensten in het bestuur zonder zucht en klacht.Toen het woord "nuchtere Nederlander" werd uitgevonden stond het al op Piet zijn voorhoofd geschreven. Recht door zee, nergens snel van onder de indruk en zal nooit zomaar zijn stem verheffen. Zinnen van meer dan vijtien woorden zal je hem niet snel horen gebruiken, want; 'meer is niet echt nodig'..
Piet is een tevreden mens, laat de mensen om hem heen in hun waarde en beziet genietend van zijn shagje de wereld om hem heen. Het zal hem worst zijn of hij wint of verliest tijdens de viswedstrijden, als het maar gezellig is. Helemaal niets vangen is misschien het enige wat hem na vijf vis loze wedstrijden van zijn stuk kan brengen. Maar dat zie je pas als hij reeds 15 minuten voor het einde van de wedstrijd zijn spullen al rustig gaat inpakken en het parcours verlaat. In de antwoorden die Piet gaf op de vragen zie je hem dan ook helemaal terug:

1 Wie ben je, waar ben je geboren en hoe oud ben je?;
Piet Fens, Zevenbergen en 76 jaar oud (ouwe bok)
2. Hoe oud was je toen je voor het eerst met vissen in aanraking kwam?
9 jaar.
3. Wat maakte dat je je ervoor bent gaan interesseren?
Ik was er helemaal weg van!
4. Wat is je grootste vis geweest en waar was dat?
Dat was op de Knip in Zevenbergen, een brasem van 63cm,.

5. Waar zou je graag nog eens willen vissen?
Dat maakt mij niets uit.
6. Wat is het raarste, leukste, spannendste of meest opvallende wat je ooit eens meegemaakt hebt tijdens het vissen?
Veel vis vangen en met heel veel mensen aan de waterkant.
7. Hoelang vis je al bij het Alvertje?
Tussen de 6 en 8 jaar
8. Wat zou je tegen beginnende vissers willen zeggen jong en oud?
Ga veel bij de waterkant kijken en goed luisteren naar de vissers, daar leer je van.
9. Wat is vissen voor jou nu, een sport, ontspanning of een excuus om van huis te zijn?
Ontspanning
10.Heb je nog een vis tip?
Zorg dat je visspullen goed in orde zijn.