1e editie Red River Bokaal door HSV Het Alvertje een succes!

Vrijdag, 1 juli 2016

Ja, dat kan zomaar eens gebeuren! De 1e editie van de Red River bokaal is een geweldig succes geworden.

Niet omdat er nu ineens zoveel vis gevangen was.
Nee, het was vooral te danken aan de combinatie van een uitstekende organisatie, koffie, thee en cake in de kantine voor zowel deelnemers en publiek zolang de wedstrijd duurde.
Een opkomst van 24 man en een publiek die naarmate de wedstrijd vorderde maar aan bleef komen lopen.
Wat maakte dat de deelnemers alle remmen los gingen gooien om hun viskunsten te vertonen.
Zo werden er ‘geheime voertjes met Amerikaanse recepturen” ingezet, ( men was alleen vergeten dat er hier geen Amerikaanse vissen zwemmen..)
Speciale haakjes, lijntjes en vooral elkaar opzwepen en verbaal aftroeven ging heen en weer.
Dat alles zorgde, ondanks de tegenvallende vangsten voor een geweldige sfeer.
Zelfs het weer liet zich, ondanks de voorspelde regenbuien, gelukkig eens van haar wat betere kant zien en zorgde ervoor dat we bijna geheel droog de wedstrijd konden uitzitten.
Het publiek bleef bij iedereen op de schouders kloppen.
De deelnemers zelf die bijkans per ongeluk toch nog een visje wisten te verschalken, verontschuldigden zichzelf uitgebreid bij hun tegenstanders.
Of bleven fanatiek hun enorme schepnetten te water steken bij een voorntje van 30 gram.
Per slot moest er wel een winnaar zijn.
En die kwam er ook natuurlijk.
Notabene de jongsten onder deelnemers Jean Paul Maliepaard en Menno van Campenhout!
Zij bleven rustig door vissen en haalden meer dan 2 kilo boven water.
Zet dat maar eens af tegen de 400gr van de 2e plek.
Onder veel getoeter en “tot volgend jaar! verlieten de mensen weer het terrein, met voor iedereen een prijs van de mooie prijzentafel’.
Als een wedstrijd een slechte vangst op deze manier kan opvangen, hoeft HSV Het Alvertje zeker niet na te denken of er volgend jaar weer een Red River Bokaal wedstrijd is!