HSV het Alvertje; vis en seks aan de waterkant !

Zondag, 10 juli 2016

Wedstrijd verslag 7e wedstrijd Bovensas; HSV het Alvertje; vis en seks aan de waterkant !

Notabene perfect weer, zonnetje op de bol en een strak stomend water aan de Bovensas.
Niets leek de mannen van Het Alvertje in de weg te staan om eens genadeloos toe te slaan.
Na het loten dribbelden de mannen dan ook voortvarend naar hun stekkie.
Hup, net in het water, de Feeder of de vaste stok paraat maken, in je voertje roeren en ze zaten er al helemaal klaar voor.
Het startschot volgde al rap en daar gingen ze!
Okay het eerste half uur moest het voertje nog even zijn werk doen, maar dan zouden ze wel komen die ' lappen'.
Die 'lappen' hadden daar nog zo hun eigen idee over, want de hengeltoppen en dobbers bleven onberoerd.
Ondertussen werd er aan de overkant een merrie naar buiten gebracht en aan een hek vast gezet.
Een paar minuten later volgde er een hengst.
Die had er zo te zien wel zin in.
De mannen hadden plots geen oog meer voor hun strak opgestelde vistuigen.
De hengst ging voortvarend te werk.
Dit had hij klaarblijkelijk weleens vaker gedaan!
Dat was geen half werk, hier was de natuur flink aan het werk.
Was er nog een visser die wel naar zijn dobber keek, dan was dat nu wel over.
De hengst had ondertussen wel genoeg over de merrie heen gekeken of het gras verderop groener was en liep weer terug naar zijn hok. Hierbij de mannen aan de overkant een blik toewerpend die duidelijk moest maken dat je zo dit soort zaken moest aanpakken.
Er volgde geruime tijd enige stilte onder de vissers.
En ja hoor daar kwam het eerste commentaar vanuit een rietkraag. " potdorie, dat was geen kattenpis, ik weet alleen niet of ik mijn vrouw aan dat hek vastgebonden krijg".
Nadat de eerste bulderende lachsalvo's waren weggestorven, wist ineens iedereen wel een opmerking te plaatsen.
Dat zorgde weer voor een half uur vertier, voordat de voorzitter iedereen ter orde riep en vond dat we hier toch echt waren om te vissen. Aldus geschiedde, sommige vissers waren er van overtuigd dat ze er al minstens 10 hadden kunnen hebben en dat het er nu helemaal niet meer van zou komen.
Maar dat bleek gelukkig mee te vallen en uiteindelijk had iedereen wel zijn visje en sommigen zelfs nog veel meer dan 1 vis.
Zo kwam de ochtend toch nog precies tot dat einde waarvoor menig visser aan de waterkant zit;
vis, spanning en ontspanning midden de natuur, in al zijn variaties.
Uitslag: Alleen de nummers 1 t/m 3.
Nr 1. Arjan Haanskorf 1900 gr,
Nr 2. Wilmar van Dop1775 gr
Nr 3. Henk Fens 1675

Zie voor de gehele uitslag, de tab wedstrijden / uitslagen.