We hebben weer een wintercompetitie!

Dinsdag, 25 oktober 2016

Het is nog even geheim gehouden omdat er nog veel geregeld en geprobeerd moest worden, maar het is zover; we hebben weer een wintercompetitie!

De leden zijn inmiddels allen via de email op de hoogte gesteld, maar nu ook op de website;
We hebben weer een wintercompetitie!
Bij vele leden staan de gezellige, maar vooral enorme visvangsten tijdens de wintercompetitie in de jachthaven op de Wantij te Dordrecht nog vers in het geheugen gegrift.
Groot was dan ook de teleurstelling toen de uitbaters hier mee gingen stoppen, waardoor wij ook onze wintercompetitie verloren.
Dat was vorig jaar even een bittere pil om te slikken.
Het bestuur was er dan ook dit jaar alles aan gelegen om  een waardige opvolger te gaan vinden.
Vooral Mario van Campenhout was hierin de trekker, hij heeft stad en land afgebeld en met zijn warme stem en flemende opmerkingen geprobeert de uitbaters van diverse jachthavens op onze kant te krijgen.
En jawel hoor, hij scoorde, zowaar drie potentiele mogelijkheden!
Daar is inmiddels uitgebreid over gedebatteerd, geproefd en beproeft en uiteindelijk is er voor de jachthaven in Dintelmond gekozen!
Zodat we al snel met de competitie kunnen starten

Voor verdere uitleg, zie hieronder;

Er wordt gevist in de jachthaven van het jachtcentrum Dintelmond. adres: Markweg Zuid 1-5 4794 SN Heijningen.
De visdata zijn: 05 nov. 19 nov. 03 dec. 17 dec. 07 jan. 21 jan. 04 feb. 18 feb. 04 mrt.
.
Er wordt gevist met de vaste stok, houdt er rekening mee dat er ca. 4 meter water staat, pas daar je lijnen op aan.
Er zijn 2 mogelijkheden voor deelname:
•men kan inschrijven voor de hele competitie. Inschrijfgeld bedraagt € 15,00.
Voor dit geld worden prijzen aangekocht.
Plus voor iedere wedstrijd een inleg van € 2,50. Dit geld wordt gebruikt voor de dagprijs.
Er mag 1 wedstrijd worden afgeschreven, degene die over alle wedstrijden het hoogste gewicht heeft is winnaar.
Er wordt niet in vakken gevist.
•de 2e mogelijkheid is dat men per wedstrijd deelneemt.
Men betaalt voor de wedstrijd € 2,50.
Het totaal van de daginleg wordt uitgekeerd aan de dag winnaar.
Net de langste vis is bepalend maar het hoogste gewicht van die dag.

Op 29 december wordt er ook nog een Boutwedstrijd gevist, met mooie prijzen en natuurlijk bout.
Dit is een aparte wedstrijd en telt niet mee voor de competitie.
Voor deze wedstrijd bedraagt de inleg € 5,00.
Er zijn mooie prijzen en een gezamenlijke maaltijd.

Algemeen:
Alle vis telt, behalve snoek, snoekbaars en paling.
De tijdsindeling ziet er als volgt uit:
•07.30 uur vertrek vanaf parkeerplaats Virtus
•08.00 uur koffie en loten
•09.00 uur start vissen
•11.00 uur pauze
•11.30 uur start vissen
•13.30 uur einde wedstrijd
•14.00 uur uitslag wedstrijd

Belangrijk!!: er zijn hele duidelijke afspraken gemaakt met de leiding van de jachthaven:
Er mag niet aan de boten gekomen worden.
Er mag geen afval of rotzooi achter gelaten worden.
Opletten met voeren dat er geen voer, casters o.i.d. op de boten komt.
De plaats waar je vist dient schoon achter gelaten te worden.
Komt men met de lijn in een afmeertros, probeer die op zo'n manier los te krijgen dat er geen haak achterblijft.
Denk erom, rotzooi laten liggen is einde verhaal !!
De auto kan op het parkeerterrein van de jachthaven geparkeerd worden, dit moet binnen de vakken gebeuren.

Tot slot: er is lang gezocht naar een locatie als deze, er is veel tijd en moeite in gestoken, dus wij gaan er vanuit dat bovenstaande regels voor jullie geen enkel probleem zijn en zullen worden opgevolgd.

Namens het bestuur van het Alvertje wensen wij jullie een fantastisch winterseizoen toe met ontzettend veel vis en heel veel visplezier.

Opgeven voor de wintercompetitie: