In de rubriek "uitgelicht" wordt elke maand een lid van HSV Het Alvertje gevraagd naar zijn interesse in het vissen.

Zondag, 1 januari 2017

In de rubriek "uitgelicht" wordt elke maand een lid van HSV Het Alvertje een lid gevraagd naar zijn interesse in het vissen. deze maand is dat Bas Baeke

Bas Baeke
Wie kent hem niet?

Tja, dat zal een beetje gemengd zijn.
Bas is een vrolijk man, maar staat niet zo op de voorgrond, dus je moet wel een beetje moeite doen om hem wat te leren kennen.
Altijd klaar voor een praatje en weet over veel onderwerpen mee te praten.
Bas, voor de insiders 'Baske', zit vooral veelvuldig en graag voor een monitor, niet alleen op zijn werk maar ook thuis.
Daarnaast is ook de mobiele telefoon aan zijn hand vastgegroeid, maar dat hoort ook een beetje bij zijn leeftijd.
Bas doet nog niet zolang mee met vis competitie, maar zijn enthousiasme is er niet minder om.
Heel erg hard gaat het nog niet met de vangsten, zo nu en dan hoor je enige zuchten boven de rietkragen uit, maar voorlopig houdt hij nog stug vol.
In zijn vrouw heeft hij zijn grootste fan, want die komt regelmatig met de kleintjes langs als wij ergens aan het vissen zijn.
Die moeten dan altijd even omstandig opgepakt en geknuffeld worden, dus dan is het geen wonder da er weleens een "aanbeetje' aan hem voorbij gaat. Dat is ook helemaal niet erg, gewoon lekker genieten van die kleintjes, voor je het weet staan ze  'ergens van boven' tegen je voorhoofd aan te kloppen en dan mis je die tijd nog weleens dat ze zo lekker klein waren.
Bas is ook met serieuze zaken bezig, was hij al enige jaren de secretaris van de OR op zijn werk, sinds vorig jaar is hij ook maar even de voorzitter geworden.
Als we ooit weer eens een nieuwe voorzitter bij het Alvertje moeten gaan kiezen, weten we alvast waar de bestuurlijke ervaring zit!

1 Waar ben je geboren, wat voor werk doe je of heb je gedaan en hoe oud ben je?
Bas Baeke is de naam.
Geboren in Breda maar woon heel mijn 35 jarige leventje al in 7Bergen.
Werkzaam in de ICT te Roosendaal.

2. Hoe oud was je toen je voor het eerst met vissen in aanraking kwam?
Ik denk dat ik een jaar of 6 of 7 moet zijn geweest.

3. Wat maakte dat je je ervoor bent gaan interesseren?
M’n vader heeft mij leren vissen toen ik nog een klein mannetje was.
Uiteindelijk een flinke tijd gestopt tot ik in 2010 weer vlakbij het water kwam te wonen, toen begon het weer te kriebelen en ben ik weer begonnen met vissen.
Sindsdien weer volle bak verslaafd.

4. Wat is je grootste vis geweest en waar was dat?
De grootste was een snoek van 85 aan t Zwanengat (de Hil).
Die paling tijdens de wedstrijd van afgelopen jaar is geschat op ongeveer 80 cm, wat persoonlijk tot op heden eens van mijn mooiste vangsten is geweest.

5. Waar zou je graag nog eens willen vissen?
Canada!
Nog niet eerder geweest maar de foto’s van de wateren daar spreken mij erg aan.

6. Wat is het raarste, leukste, spannendste of meest opvallende wat je ooit eens meegemaakt hebt tijdens het vissen?
Een paar maandjes geleden in de Knip een grote schildpad aan de haak!

7. Hoelang vis je al bij het Alvertje?
Als ik het goed heb is het nu dus mijn 3de jaar.

8. Wat zou je tegen beginnende vissers willen zeggen jong en oud?
Stel vragen aan andere vissers en doe eens mee aan de 12kamp van t Alvertje.

9. Wat is vissen voor jou nu, een sport, ontspanning of een excuus om van huis te zijn?
Voor mij is dit echt voor de ontspanning.
De (meestal) rust aan het water, de mooie natuur, de dieren die je ziet, en dan zo nu en dan de kick van een mooie vis aan de lijn.

10.Heb je nog een vis tip?
Brasems!
Probeer ze niet in de paaitijd te vangen.
Bijvoorbeeld in de Knip zie je er dan misschien wel honderden zwemmen.
Een mooi schouwspel, maar vangen doe je ze niet.

11. Wie mag er van jou de volgende zijn die deze vragen gaat beantwoorden?
Ha, dat gaat mijn vader worden natuurlijk!