Het is weer zover, de wintercompetitie!

Vrijdag, 6 oktober 2017

Het is weer zover, de wintercompetitie! Het heugelijke nieuws is dat we weer in de Jachthaven Wantij van Dordrecht terecht kunnen!

Deze locatie heeft een nieuwe eigenaar en hij is zeer positief dat wij daar naar toe komen.
Het lijkt ons logisch dat het voor zich spreekt dat wij er daar geen bende van maken zodat we daar nog lang terecht kunnen.
Bijvoorbeeld;
Gebruik het toilet en ga niet op een steiger staan plassen.
Als je een haakje in een touw gooit haal hem er dan uit en laat je plek schoon achter.
Ook het, al is het maar een klein beetje, verplaatsen van boten is zonder toestemming van de eigenaar NOT DONE!
Er zijn al enige namen genoteerd, maar voor degenen die zich nog niet hebben opgegeven, GEEF JE OP!
Als je niet met de competitie mee wil doen is het natuurlijk ook mogelijk om een losse wedstrijd mee te vissen.
De kosten voor de competitie zijn net als andere jaren € 15.- per persoon en € 2.- euro per wedstrijd voor de dag winnaar.
Als je niet aan de competitie mee doet maar aan een “losse” wedstrijd betaal je net als ieder ander € 2.- euro.
Het restaurant gaat om 7.30 uur open zodat wij eerst nog even een bakkie kunnen doen en elkaar op scherp kunnen zetten en of iemand uit zijn concentratie halen.
Bijvoorbeeld, een Henk Elemans is een visser puur sang, de man is een dag van te voren al gefocust en heeft zijn vizier alleen maar op winnen staan. Dan zal er altijd een “vervelend” ventje tussen zitten om hem uit die trance te halen ;>)
Nog een voorbeeld, Jacques B die viste al in de winter toen er nog ijsberen in Nederland waren.
Deze man zal nooit en te nimmer zijn stek verlaten sterker nog; de laatste keer dat we daar hadden gevist werden we in mei gebeld of we hem alstublieft wilden op komen halen!
Jullie begrijpen het al; deze competitie is niet voor watjes!!!
Het loten is om 8.00 uur en we vissen van 9.00 uur tot 11.00 uur.
Van 11.00 uur tot 11.30 uur is er een pauze en kunnen we in het restaurant, op eigen kosten een soepie en of een broodje nuttigen.
Daarna vissen we weer door van 11.30 uur tot 13.00 uur waarna we gaan wegen en de dagwinnaar feliciteren

Nogmaals, vergeet niet, wij zijn daar te gast, hou het netjes en vergeet niet na de wedstrijd keurig af te rekenen van wat je hebt genuttigd. Onder de tab wedstrijden vindt je de datums en ook de datum voor de boutwedstrijd die we zoals vorig jaar in Oudenbosch zouden gaan vissen maar misschien als het mogelijk is in Dordrecht kunnen houden.
Last, but not least; Voor degene die nog nooit aan de winterwedstrijden hebben mee gedaan.
Het is pure gezelligheid (zover dat met onze leden mogelijk is natuurlijk)
Je hebt niks bijzonders nodig bij het wintervissen, je ziet wel eens van die gasten met een kar vol met narigheid en die leggen dan 10 topsets neer en hebben 6 kilo aas en voer bij (Mario bijvoorbeeld).
Nee voor dit niet, beetje voer en wat maden volstaat.
Mario vist al heel wat jaren in de winter en niet zonder succes.
Als er mensen zijn die advies nodig hebben kunnen ze altijd bij hem terecht.