Jeugd

Jeugdvissen bij HSV Het Alvertje
De vereniging is in 1991 opgericht en vanaf het begin werd er veel aandacht geschonken aan de jeugd.
Hier wordt hun geleerd hoe zij moeten vissen en de gevangen vis dienen te behandelen. Daar is het uiteindelijk allemaal om te doen, want vissen is tegenwoordig weer helemaal Cool! Elk zichzelf respecterend TV kanaal heeft wel een visprogramma, die kunnen rekenen op een groot en enthousiast kijkerspubliek. Dat vissen weer helemaal hot is kan je ook terug zien in de cijfers, met ruim 500.000 leden in Nederland is zij zelfs ( op voetbal en tennis na ) de derde grootste sportactiviteit !

Het Alvertje heeft jaren een succesvol jeugdteam gehad, die echter in aantal dramatisch is terug gelopen, voornamelijk veroorzaakt door de slechte toestand van de viswateren in Zevenbergen. Dit is dan ook de reden dat het bestuur heeft besloten in 2015 niet direct met de jeugdcompetitie te starten, meer eerst meer leden aan de waterkant wil gaan brengen.
Hiervoor zullen gedurende 2015 diverse actie worden gevoerd.
Bij een minimale bezetting van 6 leden of meer gaan wij weer volop aan de gang.

Vissen is ook allang geen jongens of mannen activiteit meer, want de dames en meiden zie je ook steeds meer aan de waterkant.
Bij het Alvertje kunnen jongens en meisjes lid worden vanaf het jaar waarin zij 7 jaar worden.
Voor hen hebben we een programma over de hele zomerperiode waarbij geleerd wordt dat vissen fantastisch is, maar ook dat je met respect om moet gaan met de natuur.

Voorlichting over wat er zoal leeft en groeit aan planten en insecten in en op het water.
Biologie over de vissen en viserkenning komen regelmatig aan de orde.
Alle aspecten van het vissen; het maken van tuigjes, haakjes aanzetten, het voertje de aassoorten etc worden allemaal behandeld zodat we beslagen aan de waterkant komen
De jeugd wordt bij ons onderwezen door Jeugdbegeleiders en Vismeesters die daarvoor speciaal bij Sportvisserij Nederland.

Voor al de wedstrijden wordt er aas en lokvoer door de vereniging aan de jeugd beschikbaar gesteld.

Om lid te worden van de Hengelsport vereniging bedraagt de contributie maar € 30,00 per jaar.
Hiervoor krijgen de kinderen niet alleen de Vispas, hierin zit ook nog de vergunning voor de viswateren in Zevenbergen.
Bij de vispas zit een daarbij behorende lijst van viswateren waarmee zij in zo’n 90 % van alle wateren in Nederland kunnen gaan vissen

En je krijg daarnaast ook deze viswijzer, waarin de gebeurtenissen van het afgelopen en het komende jaar staan vermeld.

Mocht u, of uw zoon of dochter belangstelling hebben of nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op.

Hier vindt u ook de telefoonnummers van bestuursleden die graag antwoord op je vragen zullen geven.

Jacques Broeders M 0648549176