3e wintercompetitie zaterdag 9 december

Vrijdag, 15 december 2017

Jazeker, de mannen gingen er weer voor!

Ondanks het aangekondigde slechte weer stonden er al vijf mensen te trappelen voor het hek van café Waterlust wat echter potdicht bleek te zitten! Na wat telefoontjes her end er werd er na veel 5en en 6en onder veel kabaal opgenomen.
De eigenaren hadden zich enigszins verslapen,  zo bleek.
De avond ervoor was het nogal laat geworden met mensen die niet van de Karaoke konden afblijven daar.
Binnen bleek het al lekker warm en de koffie geurde alweer als vanouds, dus het leed was snel geleden.
Ondertussen kwam de anderen binnen gedruppeld.
Echtpaar Lichtenbarg kwam onder veel kabaal en getier de auto uit rollen.
Er was een geweldige omleiding gaande die er zorg voor droeg dat iedereen enorm om moest rijden.
Daar was het "structuur schema" van Jan niet tegen op gewassen.
Colinda, die wel wat woordenvloed gewend is, hoorde het eens rustig aan, liet een paar " ja, hoest nou met je!!?"vallen en langzaam keerde de rust weer terug.
De loting volgde al snel en iedereen weer naar zijn stekkie.
Ook vandaag kwamen de vissen bijna als vanzelf aan je haak, dus het kwam aan op pure snelheid, expertise en bekwaamheid.
Oh en ook een beetje geluk, want de wat grotere voorns en vooral baarzen, bleken zo nu en dan ook al op te duiken.
Tot aan de pauze was het weer ons nog redelijk gunstig gezind.
Dat was tijdens de pauze al meteen afgelopen.
Het plensde er  rustig op los en heeft de rest van de verdere wedstrijd geduurd. B
ij het laatste fluitsignaal werden we zelfs verrast op een hagelbuitje "om het ff af te toppen", riep er eentje.
De weging was dan ook nog nooit zo snel voltrokken.
Jan had een enorme baars van zeker 1.5 kg waarmee hij met de rest van zijn gevangen vis ruimschoots op de 1e plek terecht kwam. Aan de hegemonie van de Koopmeindertjes was een einde gekomen.
Mario worstelde zich wederom bij de top 3 met zijn derde plek.
En Nick nam met zijn 2e plek verder afstand van vaders Rob die 4e werd.