Het Alvertje Anno 2014 / 2015 "De veranderingen"!

Woensdag, 1 oktober 2014

Het nieuwe bestuur van het Alvertje heeft uitgebreid gebrainstormd over de huidige stand van zaken binnen de vereniging en is met vele vernieuwingen gekomen!

Het nieuwe bestuur van het Alvertje heeft uitgebreid gebrainstormd over de huidige stand van zaken binnen de vereniging. Zo is er gesproken over; de terugloop in jeugdleden, de slechte staat van de wateren in Zevenbergen en hoe de diverse competitie programma’s tot op heden verlopen en bevallen zijn.
Vervolgens is gekeken of bijstelling en/of verandering nodig is.
Als laatste is er nagedacht over hoe het wedstrijd aanbod voor meer leden van het Alvertje aantrekkelijker gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld; niet iedere visser is geïnteresseerd om aan een hele competitie mee te doen, maar zou er best wel een paar mee willen doen.
Of; kunnen we geen nieuwe wateren erbij krijgen?, tot en met nieuwe vis competities!
Dat heeft even wat zweet gekost, maar hebben om te beginnen alvast naar de volgende veranderingen geleid;

1.De voor en najaar competitie is komen te vervallen, de voornaamste reden hiervoor was dat het aanbod aan wateren waar wij over kunnen beschikken onvoldoende garantie biedt om redelijk vis te vangen tijdens die periodes.
Dat we hierdoor minder viswedstrijden dreigen mis te lopen wordt weer gecompenseerd door:

2. Van de 12kamp een 16kamp kan maken, waarbij daarnaast ook koppelwedstrijden worden geïntroduceerd.

3.De wedstrijden in de winter zal voortaan een officiële competitie zijn.Niet leden kunnen zolang er plaats is meedoen, leden van het Alvertje hebben echter altijd voorrang bij het loten.

4.De jeugd keert weer terug naar water in Zevenbergen! Hoe? Meer nieuws volgt snel!

5. Om het voor andere leden van het Alvertje aantrekkelijker te maken om ook eens een keer ( of meerdere malen) deel te nemen aan competitiewedstrijden zonder dat je aan een hele competitie vastzit, wordt er een nieuw inleg en puntensysteem geïntroduceerd. Hier zullen de competitiedeelnemers en de dagdeelnemer in aparte poolen meespelen. Zodat zowel visplezier als competitiedrang niet in gevaar komt. Datzelfde geldt voor de wintercompetitie. Ook hierover later meer.

6.Al vaker geopperd maar nu gaat het echt gebeuren!; Iedereen heeft inspraak op welke wateren er gevist kan worden tijdens de 16 kamp! Hoe? Iedere competitievisser van afgelopen jaar krijgt een Excel sheet toegestuurd,, vul je voorkeuren in en mail deze voor 20 oktober naar henkfens@ziggo.nl. De meeste stemmen gelden, niet stemmers worden meegenomen naar de meeste stemmen.

7. De Chris van Dongen bokaal gaat volgend jaar zijn première krijgen! Hier kunnen alle inwoners van Zevenbergen en leden van het Alvertje aan mee doen. Dat gaat een grote wedstrijd worden met bijbehorende grote prijzen!

Dus, vul snel je formulier in, en laat bij meer ideeën gerust van je horen, het bestuur heeft geen oren aan de muur hangen maar is erg bereid te luisteren, we zijn er per slot voor jullie!

MvG, Henk Fens,
Namens bestuur van het Alvertje