Het Alvertje heeft eigen viswater!

Maandag, 26 januari 2015

Doordat de Federatie van Zevenbergse hengelsport verenigingen in goed overleg per 01 januari jongstleden is opgeheven, moest er een andere vereniging komen die het visrecht voor de wateren van Zevenbergen op zich zou gaan nemen

Met de visverenigingen in Zevenbergen is overeengekomen dat HSV Het Alvertje het stokje gaat overnemen.
Met de gemeente en de Brabantse Delta ( die het visrecht van deze wateren uitgeven ) zijn hiervoor het afgelopen jaar de nodige gesprekken gevoerd die er daadwerkelijk toe hebben geleid dat HSV Het Alvertje dit per 1 januari kunnen pachten.
Voorzitter Henk Fens van Het Alvertje geeft aan: met het verkrijgen van het visrecht zijn we er nog niet.
Wij gaan er dit jaar alles aan doen om de wateren van Zevenbergen weer in zodanige staat te krijgen dat er weer goed gevist kan worden. Sterke baggervorming, slib, planten aangroei en zelfs blauwalg en botulisme hebben ons de afgelopen jaren erg in de weg gezeten.
Zo konden wij voor de jeugd in Zevenbergen geen goed viswater meer aanbieden, waardoor jeugdleden hun heil elders zochten of ophielden met vissen.
Ook het enthousiasme onder de volwassenen om eens een hengeltje in Zevenbergen uit te gooien is hier natuurlijk minder door geworden. Gelukkig hebben wij van de Brabantse Delta, die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de wateren, vernomen dat vroeg in het voorjaar er eindelijk een grote schoonmaak gepland is.
Zodra dit goed gelukt is gaan wij meteen vis uitzetten om het bestand weer volledig op peil te brengen.
Ook de jaarlijkse tienkamp die de voormalige federatie jaarlijks organiseerde in Zevenbergen staat dan weer op de planning om te organiseren.
Dit is jaren een terugkerend fenomeen geweest, die veel bewoners uit Zevenbergen naar de waterkant lokte om eens te gaan kijken, of zelf een hengeltje mee uit te gooien.
Dan wordt het voor iedereen weer met plezier vissen, voor jong en oud!
U kunt uw visvergunning als niet lid van Het Alvertje voor de wateren van Zevenbergen a € 3.50 verkrijgen bij:
Dhr. Fens, Doctor Arienslaan 60C te Zevenbergen en bij
Hengelsportzaak WSC Hazeldonkse Zandweg 28 a te Zevenbergen.
NB: voor de leden van het Alvertje zitten de wateren van Zevenbergen al besloten in hun Vis pas.
Het lidmaatschap van het Alvertje is dit jaar wederom niet verhoogt, behoudens de kosten voor de nieuwe wateren en komt hiermee op €33.50