2e wedstrijd 12 Kamp Steenbergse vliet Bovensas

Zondag, 30 april 2017

Tweede competitie wedstrijd HSV Alvertje en genoeg vis!

Zondagochtend 30 april zaten de mannen weer eens aan de Bovensas.
Er werd al volop gespeculeerd dat het naar alle waarschijnlijkheid ‘niet veel’ zou worden.
Daar zijn vissers ernstig goed in; vooral gedaan natuurlijk om zichzelf alvast vrij te pleiten als ze tijdens de wedstrijd weinig to niets zouden vangen.
Daar hebben ze een heel scala aan argumenten voor.
Te warm of te koud weer, de totale omstandigheden, je ziet nergens wat springen, ik zal wel weer in het midden zitten.
Of, ik heb last van mijn ‘werpspier’, mijn molen loopt niet, je krijgt hier alleen maar “lijners“ ( vissen die tegen de lijn aanzwemmen) maar bijten ho maar.
Tot en met; ik zie niks want er zit een "kater" in de weg, ik moet hoognodig nieuwe vislijn zetten, mijn haakjes breken voortdurend en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom, de stemming zat er al lekker in nog voordat de plaats nummers nog getrokken moesten worden…
Gelukkig hebben we in de vorm van onze verse wedstrijdleider Mario van Campenhout een rasechte optimist gevonden.
Niets kan zijn humeur neersabelen en hij weet overal wel weer een geintje van te maken.
Hij is eigenlijk een wandelend antidepressiva, die voor de nodige tegenwicht in de ploeg zorgt.
Met bewegingen die een verkeersregelaar op het drukste gedeelte van Bangkok niet zou misstaan, zorgt hij voor de loting en dirigeert iedereen met de juiste motiverende woorden richting zijn plek.
Zelfs al heb je helemaal niets met vissen zou je alleen al eens naar hem moeten komen kijken.
Hij wist ABSOLUUT zeker dat we vandaag vis gingen vangen.
En zie daar, het startschot was nog niet weggestorven in de lucht, of de eerste vis lag al op het droge.
Of je nu met de vaste stok, of Feeder viste, bijna iedereen wist wel een visje te vangen.
En niet van die kleintjes ook!
Tijdens de weging waren er maar liefst 2 bij van 58cm en de grootste was zelfs 61cm.
Dan hebben we nog niet eens over een helaas voor Theo Elemans niet meetellende Snoekbaars.
Deze bleek maar liefst 78cm lang en 4050 gr te wegen!
Gewoon even aan zijn Feeder, met 12 honderdste onderlijntje.
Gesloten seizoen voor de snoekbaars, dus na weging en foto, werd hij meteen weer keurig terug gezet.

Nog even en dan is de Tienkamp in Zevenbergen weer terug!
Voor iedereen uit De gemeente Moerdijk met een vispas.
Volgende week meer hierover!