Zaterdag 25 november; de 2e winter competitiedag is een feit.

Vrijdag, 1 december 2017

Na een bakkie koffie en de nodige onderlinge verwensingen (lees aanmoedigingen) gaan we over naar de loting.

Wat meteen opviel is dat er wel 3 man zijn die op het zelfde nummer zitten als de 1e wedstrijd.
Dit is misschien wel een puntje waar we eens met z'n allen over na moeten denken.
Na de opbouw gaan we van start.
Al snel vangt iedereen z'n visje en zelf (Mario) ga ik als een speer.
Na ongeveer 45 minuten vissen komt de eigenaar van de boot rechts, waar ik naast zit te vissen om zijn boot is "ff lekker winterklaar te maken!"
Gloeiende, gloeiende!, heb ik weer!
Na een uur geweld en gebonk komt de rust terug.
Buurman Theo heeft (gelukkig) ook wat pech.
Hij heeft al 2 x een snoek aan de lijn gehad en heeft aardig wat tijd verspeeld om nieuwe tuigen te zetten.
Ik vang gelukkig nog wel vis al is het met ups en downs.
Pauze!!!
Gelukkig ff bekomen en eens kijken hoe die andere heidekneuters het er vanaf brachten.
Iedereen zegt zo'n beetje hetzelfde; "ze zijn nog steeds klein en minder dan de 1e wedstrijd".
Ik vertrouw geen van allen en weet dat ik ernstig aan de bak moet.
Na een bakkie en een warme hap gaan we er dan ook weer vol tegen aan.
Ik ga net zitten als de eigenaar van de boot links van mij aan komt met een schrobber, emmer en sop!
Dit kan niet waar zijn denk ik, het is een complot!
Deze beste man gaat ook eens ff lekker zijn bootje wassen met de nodige herrie.
Ik zie in de schuimlaag nog net het oranje puntje van mijn dobber.
Vangen doe ik nog wel iets maar het is met pijn en moeite.
Goed beschouwd is het nog een wereld prestatie dat ik uiteindelijk nog 4e wordt.
Ik heb het ook niet gezegd ( nu wel dan maar even....)maar ik zou eigenlijk 3 kilo bonus moeten krijgen vanwege de ellende die ik heb moeten doorstaan.
Degenen die mij kennen weten echter welk een geweldig goede verliezer ik ben en in mijn met goedheid doorspekte hart iedereen toch het beste gun........ pfffff.
Uiteindelijk blijkt bij de weging dat het inderdaad wel wat minder is dan de eerste wedstrijd maar iedereen heeft toch lekker zitten vissen.
De heren Koopmeiners hebben deze keer van win plek gewisseld en nu is het Nick die aan het langste eind trekt.
Vaders Rob wordt 2e en de van een zware griep herstellende Theo wordt knap 3e.

Zaterdag 9 december gaan we de 3e wedstrijd vissen en ik neem een jachtgeweer mee!

Groeten,

Mario.