4e wedstrijd wintercompetitie 2017-2018

Maandag, 25 december 2017

Wederom meer dan 20 kg gevangen

Onze gastheren blijven zich verslapen, dus er moesten weer de nodige belletjes gepleegd worden voordat er enig gerommel in het café werd waargenomen.
Eenmaal weer binnen aan de koffie, loten en gaan met die banaan.
Menigeen had zich terdege voorbereid op enorme baarzen en zaten met hemeltergende zware tuigerijen en kilo’s wormen er helemaal klaar voor.
Het weer zat onze deze keer enorm mee, nauwelijks wind, een graadje of 9, helemaal droog en een bijna vlak water.
Het duurde dan ook even voordat de beet er op kwam.
Maar toen gingen we weer als vanouds.
Mario niet natuurlijk, dat merk je voornamelijk door de voortdurende commentaren die tussen neus en kin vandaan kwamen.
Hij had het deze keer op Nick voorzien, die veel te grote maatvoorns naar zijn zin zat te scheppen.
Nick, is een kameleon pur sang.
Die had allang in de gaten dat enig verbaal tegengas meteen zou leiden naar nog meer Rotterdams geweld en hield zich stoïcijns.
Dat is voor hem sowieso een makkie, want zinnen langer dan 5 woorden zijn niet aan hem besteed.
Zelfs zijn 1.95 cm lange lichaam kan hij zodanig in de kleding en houding persen dat hij in een groepje mensen nauwelijks opvalt.
Hij kijkt over het algemeen de boel eens aan, onthoudt zich van welk commentaar dan ook en mocht hij eens aangesproken worden kan hij zich hieraan weer snel onttrekken door een geweldige charismatische glimlach bloot te leggen.
Eenmaal aan de waterkant is er al helemaal geen gesprek met hem te voeren, want hij is 1 met zijn kist, hengel en alles wat er zich onder de waterspiegel schijnt te bevinden.
Mocht een buitenstaander onverhoopt eens de moeite nemen om te bekijken wat hij nu echt zit uit te vogelen allemaal daar, moet daar toch eens naar komen kijken.
Zo op het oog kan hij met speels gemak de een na de andere vis verschalken die vaak toch net ff wat groter is dan die van de buren. Daar gebruikt hij toch echt dezelfde aassoorten als de gemiddelde havenvisser voor.
Wel weet hij precies waar hij moet zoeken.
Net zoals Theo al aanslaat voordat de vis überhaupt zijn bek open heeft, staat zijn schepnet ook al meteen precies daar waar de vis boven water komt.
Als je verder dan drie meter bij hem vandaan op zijn rug kijkt zie je al die bewegingen niet eens en lijkt hij, net als de gemiddelde jongen van zijn leeftijd, geheel en al met zichzelf bezig te zijn en de wereld vanonder een enorme Hoodie te beschouwen.
Maar genoeg over Nick, want Mario hield na de pauze ineens zijn mond, wat over het algemeen betekend dat hij vreselijk zit te vangen. Je zag langzaam een warme glans op zijn schedel verschijnen.
Jacques Broeders, vandaag op nr. 1 had echter ook de tijd van zijn leven, je zag de witte top van zijn hengel voortdurend in beweging. Theo had het minder, hij had wel 150 vissen zo zei hij, maar meer dan een paar gram per stuk waren die niet.
Peter had, zo bleek tijdens de weging, blijkbaar een geheim wapen ingezet, want Mario moest zijn best doen om de schaal in evenwicht te houden met de ruim 5500 gram die erin lag te spartelen.
Jacques helemaal in zijn nopjes met de 2e plek met 3850 gr. en Rob 3e.
Mario had goed gegokt want hij werd nipt 4e voor Nick. "het zal mij toch niet weer gebeuren zo sprak hij.........."

Vrijdag de 29e staan we weer klaar voor de Boutwedstrijd!