Twaalfkamp 2018 weer van start!

Donderdag, 26 april 2018

Eindelijk het is weer zo ver, VISSEN.

HSV het Alvertje is weer begonnen aan de 12 kamp.
Een competitie die voor alle leden van ’t Alvertje toegankelijk is in zowel competitie verband als losse wedstrijden.
Vroeg in de ochtend het parcours uitgezet en alles in orde gemaakt voor de opkomst van de "gladiolen".
Ja, Ja Gladiolen zitten er tussen, daar komen de eerste 4 al aangereden.
Oeps!, oh nee het zijn Nelis van Deursen en Leon van Aken opgesloten in een Combo-tje met wat spulletjes en voor de rest gevuld met eeeeh ja hen zelf....
Uiteindelijk is iedereen er en met 2 afmeldingen zijn we toch nog met 12 man.
Loten:
Altijd weer een hele onderneming om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
De een wil als eerste de ander als laatste, sommige willen wel 2 of 3 keer zodat ze de beste stek eruit kunnen halen (ik noem geen namen, vooral die van mezelf niet).
Vissen:
Om 8 uur klinkt het start signaal en worden de korven en ballen voer uitgeworpen.
In deze tijd is het altijd maar afwachten wat het gaat worden gezien de vissen net in de paai tijd komen en vaak nog niet massaal op het voer duiken. De mannen met de feeder hengels (werphengels) gaan zoals gebruikelijk na wat voerkorven achterover is hun stoelen.
De mannen met de vaste stok gaan daarin tegen actief aan de gang met wat sleep en trek werk.
Theo Elemans, Good Old Jacques Broeders en ik zelf gaan voortvarend van start en wij vangen wat kleine vis.
De mannen met de feeder kijken ietwat met jaloerse ogen toe hoe wij van de gedoemde 0 afkomen.
Het is zo dat wanneer je geen vis vangt je extra strafpunten krijgt omdat je er gewoon niks van bakt.
Jacques vangt notabenen ondertussen een ietwat grotere vis waardoor sommige al geneigd zijn om te gaan inpakken.
Dat de meeste feeder vissers toeslaan op het einde houdt hun echter tegen.
Steeds meer mannen gaan aan de wandel, hoe ist bij jou kale? hoor ik vaak voorbij komen.
Ik zit lekker te vangen hoor zeg ik ze waarop ze met lood in hun schoenen verder gaan kijken.
Halverwege worden ook door de feeder vissers de eerst visjes gevangen en gaan de wandelaars weer geconcentreerd op hun koffer zitten.
Aan het einde van de wedstrijd wordt er dan toch nog een redelijke vis gevangen door Arjan Haanskorf op plek 1.
Einde wedstrijd:
Na het signaal voor het einde ruimt een ieder zijn spullen op en gaan we over tot het wegen.
Dat het nog niet echt los zou gaan wisten we wel en met maar 2 nullen valt het eigenlijk nog niks tegen.
Eind resultaat:
1e Ajan Haanskorf met 1175 gr,
2e Jacques Broeders met 975 gr,
3e Mario van Campenhout met 900 gr,
4e Theo Elemans met 875 gr,
5e Jan Ligtenbarg met 600 gr,
6e Henk Elemans met 100 gr,
7e Leon van Aken met 50 gr,
8e Frans van Roesel met 10 gr,
9e Jos Broeren en Nelis van Deursen met 5 gr,
10e Piet Fens en Cor van Tilburgh 0 gr.

Zondag 29 april alweer de 2e wedstrijd de Rooie Vaart aan de Huizersdijk.!