2e wedstrijd 12 Kamp

Zondag, 29 april 2018

Van alles wat tijdens de 2e wedstrijd 12Kamp 2018

Wederom een twaalftal tot de tanden voorbereide vissers kwamen aan bij het terrein van Red River om vanaf de kade hun slag te gaan slaan. Voorafgaand aan het loten gonsde het alweer van de geruchten, maar deze keer ook eens over wat anders., want...
Het clubje kent vanaf afgelopen weekeinde ook een aantal zeeeeer bekende Nederlanders.
Zo stond Jacques Broeders behoorlijk in het zonnetje door prominent afgebeeld rond te stappen in een leuk stukje in Het Visblad van Nederland. Waarin hij nog eens bedankt werd voor zijn inzet het afgelopen decennia als vrijwilliger bij een scala aan activiteiten in de sportvisserij. voor een lezerspubliek van bijna een miljoen.
Hulde wie hulde toekomt!
En dat was afgelopen week ook het geval voor Henk Elemans!
De oudere mannen in Zevenbergen kennen hem vooral als "ut boerke", en wij als "Opa Henk" die in de meest bizarre omstandigheden maar vis blijft vangen.
De enigszins hulpbehoevende ouderen dames in Zevenbergen daarentegen zijn Henk al jaren tot in het klokhuis van hun ziel dankbaar voor alle hulp die hij voor al jaren verzorgd.
Boodschappen doen, de vuilniszak buiten brengen, even een lampje indraaien en ga zo maar door, Henk stond en staat paraat.
Henk zelf vindt dat gewoon heel normaal dat je wat voor een ander doet.
Ook als je dat elke dag doet.
In huize Oranje vinden ze dat blijkbaar niet normaal meer, want Henk was een van de mensen die meededen in de "lintjesregen"die voor elke Konings dag jaarlijks plaats vind.
Omdat Theo en “Opa Henk”, als een der laatsten arriveerden, ontstond er spontaan een erehaag tussen de mannen, waar Opa Henk glunderend doorheen stapte.
Maar er moest ook gevist worden, daar kwamen we voor tenslotte.
Na de loting, waar Mario natuurlijk weer op nummer 1 terecht kwam, begonnen de voorbereidingen.
Op elke plek verscheen er weer voor duizenden euro’s aan spullen waarmee de vissers zich over een aantal vierkante meters omringden.
Er was er zelfs een die met een 14 meter stok aan de gang ging.
We noemen geen namen , he Nelis?
Gelukkig heeft tie dat ook geweten, want hij is er maar liefst tot 3 maal toe in geslaagd met zijn tuigje aan de overkant in de bomen te komen.
Maar ja, je moet ook wat .Als bijgelovige visser denk je al snel dat ze daar bij het overhangende blad toch wel echt moeten zitten.
Dat zitten was meer voor de vissers vandaag weggelegd, want er waren nauwelijks azende visbewegingen in het water te bespeuren. Slechts hier en daar werd een klein visje gevangen.
Totdat Jacques ineens zijn schepnet in het water stak en een aardige bliek wist te scoren.
Mario, ving zo nu en dan ook iets, maar die telde door zijn nummer 1 plek sowieso al niet meer mee.
Want ”als je daar geen vis kon vangen moest je maar meteen ophouden”, riepen zijn ondersteunende mede vissers hem toe……..
Piet, die nog nauwelijks hersteld was van zijn 0 van vorige week, gaf er na een uurtje zitten al bijna de brui aan, dus hij ging maar ff buurten. Dat bleek bij terugkomst op zijn stek zomaar ook een goede strategie geweest te zijn, want ondertussen was er een bliek aan zijn haak gaan hangen.
Maar veel meer zou het niet worden.
Het weer werd gelukkig na een uurtje zitten ook minder en ging van druilerig over naar geheel regen.
Wat tot ver na het einde van de wedstrijd nog voortging.
Leon kon vandaag met al zijn Feeder technieken helaas ook geen zoden aan de dijk zetten.
Het was “niks, noppes, nada, nie-ente. etc, etc” zo kwam hij mopperend langs.
Zelf zat ik er ook een beetje zielig bij, geen stootje gezien, en ik had er zo naar uitgekeken.
Ineens stak Jacques weer zijn schepnet in het water en haalde er een behoorlijke brasem uit.
Cor was omdat hij vandaag eens een keertje geheel op tijd was voor de wedstrijd, blijkbaar zo van slag dat er bij hem ook geen visje te bespeuren was en vertrok nog voordat het eindsignaal was gefloten.
Opa Henk, had van tevoren al aangekondigd dat als het zou gaan regenen, hij meteen naar de kantine zou gaan uitwijken, voor koffie, koek en de beentjes over elkaar.
En zo geschiedde dan ook.
Daarnaast gingen er geruchten dat het lintje wel eens niet van echt goud zou kunnen zijn en hij mogelijk roesten van het geheel zou willen voorkomen.
Nelis wist tussen het vast zitten door er uiteindelijk toch nog een paar kleintjes uit te halen.
Druipend van de regen werd er gewogen, althans wat er gewogen kon worden, de algemene conclusie was in ieder geval, dat het voor de rest van het seizoen eigenlijk alleen maar beter zou kunnen worden, inclusief het weer!
1.Jacques Broeders
2.Mario van Campenhout
3.Nelis van Deursen
Voor de volledige uitslag, zie tab uitslagen.

Aankomend weekeinde wordt er 2 maal gevist!

Zaterdag 5 mei op de Bovensas in gebroederlijke samenzwering met Altijd Beet uit Moerdijk tegen de Baronie voor de Clubkampioenschappen.
Zondag 6 mei de 3e wedstrijd 12 Kamp 2018 op de Tonnekreek.