Het was een druk visweekeinde voor het Alvertje, maar de inspanningen waren niet voor niets

Zondag, 6 mei 2018

Zaterdag 5 mei was het dan zo ver, de eerste wedstijd voor de federatieve clubkampioenschap stond op stapel.
Notabene meteen maar even tegen een tegenstander van formaat; de Baronie uit Breda.
Een visvereniging met duizenden leden, die al jaren meedoen op verschillende niveaus.
Omdat wij zelf naar alle waarschijnlijkheid geen 15 man op de been konden krijgen hebben we met HSV Altijd Beet uit Moerdijk de handen ineen geslagen, waardoor we wel met voldoende man konden deelnemen.
Plaats van delict: de Bovensas, plek genoeg om de bijna 30 man ruim aan de waterkant te kunnen plaatsen.
Het zou een harde dobber gaan worden, niet alleen door de tegenstander, maar de visvangst viel de laatste weken ook nogal tegengevallen.
Aan het weer zou het in ieder geval niet liggen, het was een stralende dag.
Na de loting gingen de mannen aan de slag.
Je kon zien dat de mannen van Breda het allemaal niet voor het eerst deden.
Velen hadden diverse oefensessie hier achter de rug hoorden we.
Aan de materialen lag het ook niet, evenmin aan de vistechnieken.
De vaste stokkers , cupten met millimeter precisie, strooiden op vaste tijden met maden en casters en hadden alles piek fijn in orde.
Het wedstrijdsignaal was nog niet gegaan of ik sleurde mijn eerste visje al boven water.
Het eerste half uur gebeurde er verder niets.
Ook naast mij aan beide kanten werd er gesteund en gekreund, er gebeurde nog weinig.
In het tweede uur haalde ik er nog 2 boven water, direct gevolgd door een felle aanbeet die mijn hengel deed krommen en het elastiek er een meter deed uitkomen!.
Dat duurde slechts 5 seconden, want weg was tie……
Daar ging mijn, naar later bleek enige kans op een plek in de top 3.
Mijn linker buurman begon in het derde uur ook ineens te vangen, weliswaar klein spul, maar wel rap 7 achter elkaar.
Inmiddels hoorde je dat het overal kommer en kwel was, slechts nu en dan een klein visje.
Een brasem zou de wedstrijd wel eens kunnen beslissen was de gedachte.
Leon, op 1 stak ineens zijn schepnet in het water en wist zowaar een brasem te scheppen.
Het laatste uur zou echt de doorslag moeten geven.
De berichten die doorgegeven werden schaarser, wat alleen maar kon betekenen dat iedereen fanatiek bezig was.
Toen het eindsignaal klonk was het dan ook voor niemand nog duidelijk hoe het uiteindelijk geworden was.
Zelfs tijdens de weging bleef dat nog onduidelijk, na 15 man ben je al snel een beetje de tel kwijt.
Mario, die vanaf het begin van de wedstrijd tot aan het einde vol had gehouden dat we zeker een kans zouden maken, bleek helemaal gelijk te hebben.
We werden zelfs met ruime punten de uiteindelijke winnaar.
De Baronie toonde zich een sportieve verliezer en feliciteerden ons met het behaalde resultaat en nodigde ons zelfs uit om eens in Breda te komen vissen.
We gaan dus door naar de volgende ronde, wanneer en tegen wie zal binnen 1-2 weken bekend zijn wanneer de andere wedstrijden gestreden zijn.

Zondag 6 mei ook al vissen voor de 3e wedstrijd van de 12 kamp gepland op de Tonnekreek.
Met 14 man paraat togen we aan de slag op wat wederom een prachtige zonnige dag zou worden.
De visvangst viel echter bar tegen.
De Tonnekreek deed zijn reputatie geen eer aan deze keer.
Drie man een 0 en slechts enkele boven de 2 kilo.
Natuurlijk Mario, die weer eens een kop of staartplek had, sloeg weer genadeloos toe en scoorde zijn 1e nr. 1 deze 12 kamp.
Voor de volledige uitslag kijk bij de tab wedstrijden/ uitslagen.