3e wedstrijd 10 kamp

Donderdag, 7 juni 2018

De Chris van Dongen bokaal Continuous.

We zijn weer los,

Nadat we vorige week door de donder en de bliksem buitenspel waren gezet gaan we er weer met volle moed (lood) in de schoenen tegenaan. Tja, iedereen kan wel een opsteker gebruiken want het is de laatste tijd bar en boos met de vangsten.
Zonder afmeldingen en dus met 9 man sterk loten. Na het in tuigen en nadat iedereen zijn geheime recept klaar had staan gaan we rond kwart voor 7 van start. Al snel bleek dat het ook vanavond niet gelijk los gaat maar toch wordt er wel wat vis(jes) gevangen. Halverwege de wedstrijd ga ik toch wel lekker maar zie dat Theo zijn hengel met grote regelmaat de lucht in wordt gehesen. Ik ga over op een andere tactiek en ga iets zwaarder op de grond vissen. Binnen 5 minuten glijd mijn dobber op een prachtige manier weg en er schiet gelijk een mega zeelt door mijn hoofd. @#$%*&@#dome, ik vang een kreeft zo groot dat we er met z’n 9en onze buik van vol kunnen vreten. Na deze vangst valt het ook gelijk helemaal stil bij mij en vervloek dat beest nog maar eens een keer. Nog een kwartier te gaan en de zon verdwijnt van mijn stek, ik krijg gelijk weer beet en probeer te reden wat er te redden valt. 21.00 uur, ik moet afblazen maar ik zit lekker te vangen nu, mmmm dan toch maar STOPPUUUUUH. We gaan wegen en iedereen heeft gelukkig wat vis gevangen. 3E wordt Frans van Roesel op stek 1 wat toch wel veruit de mooiste plaats is zeg ik hem, ‘maak mij niet uit hoor kale’ zegt tie. ‘Weet je wat nog mooier is’ krijg ik te horen, ‘ik blijf jouw voor hahaha’ Tja, die steek ik dan maar in mijn broekzak, bedank Fransie. 2e Wordt Cor Smits op de staart, ook een mooie plek en houdt wijselijk mijn mond maar. 1e wordt koning peuteraar Theo Elemans op een baggerplek en dus uitstekend gevist Theodorus.

Volgende week dinsdag 12 juni zitten we aan de Huizersdijk en ik verwacht heel veel vis!