Wintercompetitie weer van start en hoe!

Dinsdag, 13 november 2018

Wintercompetitie 2018-2019

We zijn weer los, de wintercompetitie is van start gegaan, en hoe!
Met de nodige moeite na het wegvallen van onze gebruikelijke locatie zijn we terecht gekomen in een andere haven in Dordrecht.
Met 12 inschrijvingen zijn we weer goed bedeeld en hebben we een mooi clubje.

Zaterdagmorgen 10 november,

Met 3 afzeggers gaan we voor de eerste keer in ons nieuwe verblijf aan de koffie. Vol enthousiasme is iedereen over ons verblijf en over de heerlijke koffie. Nieuw in ons midden is Martijn en tevens gelijk ons jongste lid met zijn begin 30 jaar. Na het gebruikelijke “gezeik” gaan we loten, doordat we hier niet eerder hebben gevist kunnen de meeste in dit geval niet gaan mekkeren over de plekken die een ander wel niet heeft! Nee we beginnen hier op nul en na het loten gaat ieder vol goede moed naar zijn nummer. Ikzelf zit op 4, nou niet bepaald een nummer dat ik op voorhand had gewild maar goed je weet maar nooit. We zitten op het één na laatste steiger met aardig wat boten waar we tussen kunnen vissen.

9.15 uur, we gaan van start. Iedereen gooit wat voer of wat aas en eigenlijk begint iedereen gelijk te vangen. Het zijn geen grote vissen maar toch! Roofblei, Alvers, Baarsjes en voorns komen naar boven, het is eigenlijk ingooien en ophalen. Ik merk wel dat er wat verder op de steiger wat grotere vissen worden gevangen en zal er dus flink tegen aan moeten. Tijdens het vissen kijk ik wat rond en zie dat echt iedereen blijft vangen, dit is natuurlijk echt top!

11.00 uur, Pauze,
Iedereen duikt het restaurant in en is zeer tevreden de één heeft er nog meer dan de ander. Na een heerlijke tosti en de ander een balletje gehakt gaan we om 11.30 uur weer van start. Gelijk gaan we weer vangen en dat zou voor de rest van de wedstrijd zo blijven. Theo links naast mij gaat zo snel dat zijn lijn wel 3x breekt van slijtage en een ander moet 4x een nieuwe haak zetten omdat deze bot raken door de aantallen die er gevangen worden.

13.30 uur, einde wedstrijd,
Wegen is altijd weer een spannend moment en nu zeker. Ikzelf schat in dat ik toch wel ruim de meeste visjes heb gevangen maar er zijn er een paar die echt wel mooie maatse voorns vingen. Daar we vorig jaar de eerste wedstrijden tussen de 200 gram en nog geen 1.5 kilo begonnen is nu het laagste gewicht al 1425 gram. En dat voor iemand die voor het eerst mee deed, chapeau Martijn! Nr één na laatst is Opa Elemans met 2825 gram! Dit is een gewicht waar ik vooraf voor had getekend. Op de 7e plaats een nieuwkomer qua wintervissen maar al een oude rot(e appel☺) Jos met 3725 gram. Daarna zit iedereen dicht op elkaar tussen de 4 en bijna 6 kilo en uiteindelijk moet er iemand 1e worden en dat mag ik dan ook zijn met maar liefst 7875 gram!!! Na de ongemeende felicitaties en een berg gezeik aan mijn hoofd van de “sportieve” verliezers gaat iedereen met een goed gevoel naar huis. Het was een fantastische visdag met prima weer en een goede vangst voor iedereen.
Heren tot 24 november.

Uw wedstrijdlijer,