Havenwedstrijd 4

terug naar overzicht

Dinsdag, 3 december 2019

Slaap kindje slaap

Zo, daar we vanavond onze jaarlijkse prijsuitreikingsavond hebben ben ik vanmorgen extra vroeg aanwezig. Gisteren tot laat met de pakketten bezig geweest om alle vissers te voorzien van een prijsje. Nou heb ik ff mazzel, Bassie en Fransie (ook wel bekend als Bassie en Adriaan) zijn ook al aanwezig en hebben me geholpen om alles uit te laden, dank daarvoor mannen!

Vissen, nou ik heb enig commentaar gehad dat de verslagen alleen maar over de nummers 1, 2, 3 en 4 gaan. Nou daar ga ik natuurlijk gelijk wat aan doen! Mannen het was fijn dat jullie er ook weer waren. Zo! Nu weer naar de orde van de dag, wedstrijd 4.

Na een bak koffie en wederom een berg gezeik aan mijn kop gaan we loten. Cor S komt achter het bijgebouw in het bekende driehoekje te zitten en dat is een top plek. Een andere top plek, nr 1 wordt door Bassie bezet en daar kan ik goed mee leven. Nick zit op 6 en ook dat is een top plek, Rob komt op nr 3 te zitten en ik weet al bijna zeker dat mijn kansen verkeken zijn. Ikzelf pak nr 2, vorige keer had Jacques daar wel aardig wat vis gevangen maar vooral heel klein. Goed we gaan instaleren en om 9.00 uur van start. Links naast me zit Rob en ik heb ook goed uitzicht op Bassie. Vanaf het begin ga ik gelijk vis vangen en nog van een aardig formaat ook. Rob begint stroef en zit al vrij vroeg te mopperen. Tot nu toe alleen nog maar goed nieuws voor mij dus en ik blijf gefocust vissen. Na een goed half uur ga ik wat kleinere vis vangen en besluit om het is op de baars te gaan proberen. Ik knip wat pieren en vang eigenlijk direct een mooi exemplaar. Het nadeel van baarzen is dat het veel meer tijd kost en je veelal de kleinere vangt zoals ik nu ook alleen nog maar kleintjes vang. Ik verspeel te veel tijd en ga terug op de voorn. Ik vang gelijk weer vis en ga nu door tot aan de pauze.

11.15 uur, PAUZE! Roep ik. Gelijk zoals altijd informeert iedereen hoe het bij hen gaat. Ik heb het gevoel dat ik er goed op sta maar dat alleen Nick en Cor enigszins een bedreiging vormen. Na een bakkie en wat te hebben gegeten gaan we weer van start. Ik ga direct weer vis vangen en het gemor van Rob klinkt als muziek in mijn oren. Na een goed half uur is het toch wel stil geworden naast me en ik kijk even wat hij in zijn schild voert. Ik kan het bijna niet geloven! Meneer is in slaap gevallen met zijn hengel in zijn hand. Ik maak er snel wat foto’s van want dit gelooft niemand. Een half uur voor het einde maak ik toch weer de slechte keuze om nog een grote baars te proberen te verschalken wat uiteindelijk dan ook niet lukt. Als ik het nu ga afleggen op een 400 a 500 gram is het mijn eigen domme schuld.

13.45 uur, STOPPEN! Roep ik. We gaan opruimen en snel wegen. Bassie zet een nieuw PR-etje neer om voor het eerst boven de kilo uit te komen. Cor s vangt 4750!!! Potver ik begin hem te knijpen, zouden die baarzen me dan toch de das om doen!? Nick vangt 4675 gram, nou ik begin hem nu echt te knijpen. Theo vangt helaas 50 gram te kort om Nick voor te blijven en komt op 4650 gram. Nou dan meneer de slaapkop, tja daar vrees ik niet zo van die heeft een halve wedstrijd gedroomd om een walvis te vangen ☺ Alle andere blijven onder het gewicht van Theo steken, alleen ik nog… 5925 gram!!! Poe, ik had het eerlijk niet verwacht dat ik nog zoveel zou hebben. Na nog een bakkie gaat iedereen huiswaarts. Theo, Bassie en ik blijven nog even om de prijzenpakketten samen te stellen voor vanavond en vertrekken dan ook. ’s avonds hebben we een gezellige avond gehad met een goed geregeld buffet, dank aan Arie en zijn vriendin. Heren het was leuk, gezellig en lekker.

Tot de 14e

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons Cookie beleid