Nieuws n.a.v. zaken die tijdens de ALV besproken zijn

Woensdag, 1 mei 2024

Er is al veel nieuws te melden over zaken of voorstellen die besproken zijn tijdens onze laagste ALV

En dat is al veel meer dan we op konden hopen!
In een vogelvlucht:
1. Onze aangehaalde contacten met de gemeente hebben tot diverse zaken en afspraken geleid. Zo is er nu een vast contactpersoon voor ons als vis verenigingen, wat een enorme verbetering is. Daarnaast is er jaarlijks een overleg met de wethouder met alle visverenigingen van Moerdijk om gezamenlijk ervaren problemen en of wensen te bespreken, die meteen al tot een afspraak leidde. In overleg kan er afgeweken worden van het maaibeleid die nu gaat tot 1,5 meter van de oever naar tot aan de oever. Waardoor hinderlijk in de weg groeiend riet op je vis stek tot het verleden behoort.
2. Ook is ons nieuwe bestuurslid Rien erin geslaagd een 3-tal wateren bij ons visrecht te bemachtigen bij de gemeente. Dan praten we over de nieuwe haven in het dorp de Noord en Zuidzijde en 2 watergangen in de nieuwe wijk aan de Bosselaar. Namen volgen snel! Belangrijk is wel te weten dat het gaat om een periode van 3 jaar die ook gezien wordt als test. Voor onze leden dus meer dan ooit belangrijk je van je beste kant te laten zien. Laat je plek schoon achter en bezorg geen overlast. Voor de haven betekend dat o.a. dat  je vanaf de trappen, of de steigers vist en niet vanaf de bruggen of parkeervakken en in de wijken je auto niet op de groen stroken parkeert.
3. Ook zijn er 2 oude wedstrijden weer terug van weggeweest. De bouwvak waarvoor Cor van Tilborgh zich hard  voor gemaakt heeft en de wedstrijdleider van die dag zal zijn. Deze wedstrijd zal voor leden en niet leden ( zolang zij wel een vispas hebben natuurlijk). Data, tijden en meer bijzonderheden volgen snel!