Volle bak bij de bouwvak viswedstrijd dit jaar!

Vrijdag, 15 augustus 2014

De wat tegenvallende visvangsten van de afgelopen weken in de voormalige jachthaven aan de Roode Vaart was voor vele vissers geen reden om zich niet massaal aan te melden voor de jaarlijkse bouwvak wedstrijd van Het Alvertje!

De beschikbare 30 plaatsen waren in minder dan geen tijd bezet zodra het bericht van de wedstrijd op de website en de krant verschenen  was. De voorzitter moest zelfs, met pijn in het hart, enkele mensen teleurstellen. Maar er kon helaas echt niemand meer bij.
Ook dit jaar werd er, door de beroerde viswater omstandigheden in Zevenbergen, weer uitgeweken naar de jachthaven.
Gelukkig zijn er weer enige hoopvolle berichten dat het waterschap bezig is geweest om hier werk van te maken en ook voor begin volgend jaar staat er nog een uitgebreide schoonmaak op de agenda, zo vernomen wij.
Als dit de gunstige effecten teweeg zouden brengen waar wij allemaal op hopen, dan zou de wedstrijd volgend jaar weer zomaar in Zevenbergen plaats kunnen gaan vinden.
Dat zo mooi zijn, want daar hebben we gelukkig plaats voor meer deelnemers.
De organisatie van de wedstrijd verliep in ieder geval vlekkeloos.
Ook het weer zat deze keer mee en er waren zelfs diverse toeschouwers te vinden langs de waterkant.
Er werd aan gewicht niet veel grote vis gevangen, maar wel veel kleine vis en slechts een enkeling had geen vis..
Traditie getrouw werd er in twee vakken gevist, waarbij er in vak B met 2250 gr en in vak A met 1140 gr vis de eerste plaatsen werden behaald.
In het nieuwe "clubhonk" van het Alvertje;  CafĂ© de Druif, Langenoordstraat 154, werden we allemaal zeer gastvrij onthaald en was het bijzonder goed toeven!
Voor de volledige uitslag; kijk onder de tabs wedstrijden en uitslagen
Kijk voor de foto's op de tab foto's